dinsdag 30 april 2013

... stukje ons ...


Kijkend naar de abdicatie en balkonscene schiet ik vol;  mooie, ontroerende momenten. Ja ik verbaas me er zelf over maar ik ben erg emotioneel en jank gauw. Zal de leeftijd wel zijn L

Leuk een nieuwe koning!!!! Weer eens wat anders. Alleen had ik me het meebeleven een klein beetje anders voorgesteld…. Onze “feestweek” zou de 20e april al beginnen met een heus oranjefeest in Basel met allemaal overgelopen Nederlanders en hoe kan dat ook anders: dresscode oranje! En, zo had ik begrepen van vorige keren, zouden er ook bitterballen zijn (yeahhhhhh). Dat is al een feest op zich want (vlees)kroketten en bitterballen kennen ze hier niet. Helaas werd manlief overvallen door een heftige buikgriep en onverrichterzake togen we weer huiswaarts. We zouden de dag erna met de auto naar Nederland vertrekken zodat we de dag dáárna de verjaardag van mijn schoonmama mee konden vieren. Helaas werd door die rekening ook een streep gezet; er bleek meer tijd nodig te zijn om deze akelige virus te bedwingen. En nét toen we voorzichtig aan 23 april dachten om te gaan rijden, besloot de virus mij ook te bezoeken en in no time lag ík plat. We hebben nog even aan 27 april gedacht als allerlaatste vertrekoptie want je blijft hopen en de koffers waren toch al ingepakt, maar na een periode van ziek, zwak en misselijk hebben we definitief besloten maar hier te blijven.

Hier is op het werk, want voor Zwitserse begrippen is het uiteraard een gewone doordeweekse dag, en thuis voor de tv. Gelukkig ben ik niet de enige die met vochtige ogen toekijkt. Ik hoor de interviewster iemand vragen waarom ze ontroerd is en ik vraag me af, waarom ben ík eigenlijk ontroerd???? Ik ben trots op ons koningshuis en trots dat ik een Nederlander ben. Met dit soort momenten word ik me daarvan weer eventjes bewust; het koningshuis is een stukje ons!

1 opmerking:

sibbel's foto's zei

Hallo Monique .
Wat vervelend sneu dat jullie er niet bij hebben kunnen zijn . Hoop ook dat je weer opgeknapt bent . Je verhaal was toch wel leuk om te lezen hoe je het allemaal hebt doorstaan .Gek dat het toch met zulke dagen iedereen aanspreekt .Dat het met je leeftijd te maken heeft lijkt mij niet ,want daar ben ik al overheen en heb daar ook last van . Dus een schralen troost misschien . Het hoort bij ons vrouwen . Snif snif.Weer de groetjes en liefs van mij .Sip.

PS . Heb je de bitterballen erg gemist?