zaterdag 2 maart 2013

Iets met roeren en vogels..


Zucht………………

Als je een tekst op zó een manier begint dan kan je er donder op zeggen dat zeker de helft van al mijn vaste lezers (en dat zijn er minstens twéé) afhaakt! Want, zo heb ik gelezen; wij hebben deze winterperiode heel weinig zon gezien en een heleboel mensen worden daar behoorlijk depressief van. Mocht je daar nog geen last van hebben dan word je het vanzelf wel door zulke berichten. En daar doe ík dus even niet aan mee! Hier bij ons huist serene rust, althans ogenschijnlijk want er wordt hier keihard gewerkt!!!!

De griepgolf loopt op zijn endje hier in Zwitserland maar heeft met zijn staart nog net een venijnig tikje uitgedeeld aan manlief die, wegens een heftige strijd tegen de bacterieën, uitgeteld op de bank ligt. Ook de (witte) kat-batterijen zijn leeg en er moet even bijgetankt worden; dus vandaar die serene rust! En ik? Je maintendrai!!!!!!!!! Ik eet keiharde kiwi’s waar je na anderhalve week rusttijd (van de kiwi’s dan) nog steeds je lepeltje op kan breken. Hoe moeten daar nou in godsnaam al die gezonde vitamientjes uitkomen als ik er amper mijn lepeltje ínkrijg? Verder sleep ik kilo’s sinaasappels naar huis en pers me een slag in de rondte en houd ’s-nachts zo lang mogelijk mijn adem in om al die rondvliegende griepbacillen geen kans te geven….. Whieieieieieieieieieieieieieieie, als Angry Birds spelen ze tikkertje in mijn slaapkamer terwijl ik me vastklamp aan mijn mantra (je maintendrai, je maintendrai, je maintendrai…) om de nachten te overleven. Als ik de volgende ochtend dan gewekt word door de eerste aarzelende, lieflijke vogelgeluidjes weet ik dat ik de strijd van afgelopen nacht weer glansrijk gewonnen heb. Maart roert zijn staart en we kunnen nog van alles op ons dak krijgen, maar …
Langzaam maar zeker gaan de dagen zich lengen en mengen zich steeds meer vogelstemmetjes in het ochtendconcert.

 

3 opmerkingen:

sibbel's foto's zei

Hoi Monique .
Weer een leuk verhaal . Vind het knap dat je dat zo op schrijft .Denk dat we allemaal toe zijn aan een dozijn zonneschijn . Weer heerlijk buiten zijn zonder kippenvel .Hoop niet dat al je lepeltjes nu krom zijn anders moet je toch maar eens iets anders proberen .Wens Raymond nog veel sterkte met de laatste griep lootjes.En jij natuurlijk ook op de been blijven met al die bacillen om je heen . Groetjes en liefs van mij ,Sip .

Marjon zei

Hoi Monique
Lezer 2 heb je al te pakken dus valt het wel mee dat er afgehaakt wordt. Ik heb dit jaar regelmatig een graanaatappel gegeten en heb tot nu toe nog geen griepbacIllen buiten de deur kunnen houden. Althans dat houd ik me maar voor. Nu de lente in aantocht is zullen de griepbacterien ook wel met de noorderzon vertrekken. Die zon hebben we ook hier dit jaar niet veel gezien en iedereen verlangt er naar. Geduld wordt beloond want ze egeven voor hier een berg zon op voor morgen en zelfs 13 tot 15 graden. Dus de lente bonkt al op de deur. Geef Raymond maar de nodige aandacht dan wordt hij vatst weer de oude. Groetjes Marjon

Unknown zei

Hoi Monique, ik lees je blog altijd, maar het kost me nogal moeite om een antwoord te plaatsen. Meestal schrijf ik een stuk en wil het dan plaatsen, er gaat iets mis met mijn aanmelding en.............weg tekst.
Ik ga het nu nog een keer proberen.
Het was hier de afgelopen 3 dagen heerlijk lenteweer met soms 16 graden. Helaas gaat het weer richting vriespunt en sneeuw. Neeeee, geen zin meer in. Beterschap voor Raymond.

Groetjes van Marja